SAP Egypt Internship | منحة ساب المجانية للطلبة و للخريجين


التعريف بالمنحة 

هي منحة مجانية من ساب لتدريب طلاب السنة الاخيرة والخريجين الجدد للحصول علي الشهادات والمهارات المطلوبة في سوق العمل و البدء في مهنة مستشار ل SAP. ويمنحك هذا البرنامج من أن تصبح مستشارًا معتمدًا لـ SAP / 4 HANA Accounting Accounting and SAP Integrated Business Planning. في نهاية التدريب ، ستعمل SAP TDI بشكل وثيق مع خريجي YPP لتقديمهم لمجموعة من الفرص مع عملاء SAP وشركائها للعمل كمستشار SAP.

اية هي وظيفة مستشار ساب؟

بتتكون من وظيفتين : وظيفية وتقنية سيقوم هذا البرنامج بتدريب الاستشاريين الوظيفيين. بصفتك مستشارًا وظيفيًا ، ستعمل مع العملاء لفهم متطلبات أعمالهم وترجمتها إلى حلول تقنية مفصلة.


وايضا تعمل منتجات S / 4 HANA Finance من SAP على تحسين العمليات المالية - والبقاء على اطلاع بنماذج الأعمال المتغيرة - مع الإدارة المالية الذكية وأنظمة المحاسبة من SAP. تدعم حلولنا تمويل ERP الأساسي بالإضافة إلى FP&A المتقدمة ، والامتثال ، وإدارة النقد ، سواء في المؤسسة .

اية لي هتستفيد من منحة ساب ؟


- بتأهلك للشغل غير انها  تعطي أولوية سواء في التوظيف داخل الشركة وشركات اخري ولكن لا تضمن فرصة عمل. 
- التدريب علي نظام الفصول الدراسية وورش العمل في برامج ساب عن بعد.
- الحصول على شهادات SAP المعترف بها عالميًا.
- بتديك كورسات ف موديول او اتنين في ال ساب SAP من مجالاتها بيتحدد علي حسب احتياج السوق عشان تكون Certified   SAP Associate Consultant.
- بشرح instructors ناس عندها خبرة قوية يقدروا يعلموك صح من ضمن الكورسات اللي بتاخدها غير الموديولز مثلا زي : project management, presentation skills, design thinking ،
- المنحة مجانية بالكامل بتغطيلك 10,000 دولار مبتدفعش منهم حاجة التكلفة للمدربين اللي جايين و access عالlearning hub و IT assets بتاخدها خلال فترة التدريب و cloud certificates subscription .

المنحة كام شهر؟ 

- منحة ساب هتبدا في منتصف أكتوبر 2020 ويكون التوفر بدوام كامل من الساعة 9 صباحًا حتى 6 مساءً من الأحد إلى الخميس طوال فترة التدريب أمرًا ضروريًا. سيستمر البرنامج لمدة 3 أشهر.وهتكون اونلاين بسبب الظروف الحالية.

الشروط؟


- انك مسموحلك بالعمل ف مصر.

- متفرغ من 9 صباحًا حتى 6 مساءً من الأحد إلى الخميس.


- معاك بكالوريوس في حاجة تخص Finance / Accounting, Business Administration or Management Information .


- انجليزي كويس يعني تقدر تتكلم و تفهم اللي يكلمك لإن كل المحاضرات انجليزي.


- ارسال  نسخة من السي في باللغة الإنجليزية  أثناء التقدم لهذا البرنامج